Sunday, April 29, 2012

Pirncess ke ? Geli I !

Hai anda-anda semua ..
Dah lama tak post apa-apa kan ?
Sorry .. Tapi saya busy gila sampai tak ada nak update apa-apa .. :D
Okey , baru baru ni , Orchid Bistro ada dua orang budak baru ..
Seorang nama Lala , seorang lagi , well , kitaorunk panggil Princess *nama dia Putri
Lala ni okey , tapi buat kerja agak lembap .. Tapi okeylah . Okey dari si Princess .
Yang si Princess ni pulak , first day dah mula buat saya geram sampai rasanya macam nak cekik dia sampai mam ..
Kenapa ?
Sebab dia tak mau lap meja lepas customer blah , dia bagi arahan suka hati mak bapak tiri laki mak dia , dia guna cashier walau pun dia baru beberapa jam sahaja bekerja di situ and dia tak mau tolong apa-apa pun masa closing .
Like , wtf ?
First , saya nampak meja kotor , saya pandang dia and cakap , "Aik , tolong pandang je ke?" and dia boleh lagi tersengih ?
Second , saya dapat tahu dari Dayang , dia bagi arahan , *Sebelum saya masuk* "ko , clean table , aku amek order , key in order , hantar order." 
 Wah , wah , wah .. Bapak sial gila kau . Dayang tu lama sebulan dari kau , kau nak bagi arahan ? Like , wtf ?
Third , dia guna cashier . Bila Miza tanya kenapa , dia dengan selamba badak kata , "Oh , dulu aku pernah kerja cashier." Even if you did , doesn't necessarily mean you can use cashier here .
Fourth , chris cuci ais krim , dayang dengan lala buat sos , aku cuci mop , sapu sampah , mop lantai , kemas meja lepas customer blah . Si princess sial tu ? OH , yup , dia buat sial je kat tepi .
Derr .. Semalam gado . Dia terjerit2 macam orang gila . Aku diam je . Dah macam orang meroyan pun ada jugak aku tengok .
Benda kecik je . Aku kena balut sudu garfu . At the same time , makanan sampai kat window , aku pun suruh lah the first person yang aku nampak amek , coincidentally , dia ! Tetiba dia nak naik angin . Hek eleh ! Aku pernah kena lah dulu , tak payah nak mengamuk sangat lah . Tak nak kerja , punch card balik . Ko datang pun menyusahkan hidup !
Tadi , aku asyik pandang2 Adidas *gatal, dah ada bf pun nak menggatal lagi aku ni* then , si Lala perasan . Lala cakap dia tau aku suka siapa . Aku cuak lah kann , tetiba dia datang dari belakang , jerit cakap kenapa aku bagitau lala je , tak bagi tau dia . Aku macam , mind your own fucking business boleh tak ?
Aku cakap kat semua orang , kalau dia ada , Adidas pulak asyik pandang2 , jangat jerit . AKu tak nak dia tau , sebab apa ?
Dia ada cakap , "kalau kau tak bagitau siapa , and finally aku dapat tahu kau suka siapa , betul2 aku amek."
Aku cam , dia ni , potong stim lah !!!!
Then tadi dia niat nak gurau2 , tapi di debiknya belakang aku . Bapak sakit , siot !!!! Aku pukul dia balik , dia nak tumbuk aku . Bapak lah . Dia kata dia ada balak . Aku macam , siapalah yang malang gila nak kat kau ? Mesti dah tak laku sangat kan ?

0 Cutie Pie:

Post a Comment

Every You Every Me


 

Blog Template by BloggerCandy.com